title
کد خبر: 227093
00
اختصاصی| وسیله‌ جذاب کمکی برای لاک زدن ناخن

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که برای لاک زدن به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنید و یا به دلیل اینکه پاک کردن اطراف ناخن بعد از لاک زدن را کاری دشوار می‌دانید از آن خودداری می‌کنید با ما همراه باشید

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز این ماده به‌عنوان یک مانع عمل می‌کند که عبور لاک ناخن را محدود می‌کند و استفاده از طرح‌های ناخن یا طرح‌های سنتی را آسان‌تر می‌کند.

لاتکس مایع برای ناخن چیست؟

لاتکس،مایع پایه‌ای است که از ناحیه اطراف ناخن‌ها محافظت می‌کند، به طوری که انگشت به لاک ناخن آغشته نشود. این قشر معمولاً صورتی رنگ است و قبل از استفاده از لاک با چسبیدن به پوست عمل می کند.

از آنجایی که این یک نوع قشر الاستیک است، می توانید با کشیدن بدون تلاش زیاد، آن را جدا کنید.

افرادی که دست‌های لرزان دارند یا هنگام لاک زدن به ناخن‌های خود تمرین کمی دارند، اغلب از این محلول آرایشی استفاده می‌کنند، زیرا برای تمیز کردن لاک‌های اضافی نیازی به استفاده از پاک‌کننده ناخن نیست. علاوه بر این،دارای ویژگی‌های خاص دیگری هم هست:

برای خشک کردن نیازی به نور ال‌ای‌دی نیست.پوست کنار ناخن را مرطوب می‌کند.هیچ بوی شدیدی متصاعد نمی‌شود. ترکیب مایع مانند آن آسیب‌های ناخن و درم را به حداقل می‌رساند.

لاتکس مایع برای ناخن در چه مواردی استفاده  می‌شود؟

اگر واقعاً لازم است از لاتکس مایع استفاده شود باید از هدر دادن وقت برای اصلاح مانیکور جلوگیری کنید. به ویژه وقتی که ناخن های خود را با تکنیک هایی مانند جرسی، ناخن های شیشه‌ای، طراحی یا رنگ می کنید.

قبل از اینکه از لاتکس ناخن برای اصلاح اشتباهات احتمالی استفاده شود، معمول این بود که آنها را با پنبه و پاک کننده ناخن تمیز کنید. با این حال، با استفاده از لایه لاتکس ناخن، انگشتان شما با مواد شیمیایی در تماس نیستند.

آژانس ثبت مواد سمی و بیماری‌ها (ATSDR) هشدار می‌دهد که استفاده از استون روی پوست می‌تواند باعث تحریک، خشکی و ترک‌خوردگی پوست شود. همچنین غلظت بوی این ماده شیمیایی می تواند باعث سردرد، حالت تهوع، گلو و سوزش چشم شود.

روش استفاده از لاتکس در مانیکور

در ابتدا، لوازم آرایشی بخشی از ابزار آرایشگاه‌ها و سالن‌های حرفه ای ناخن بود. با این حال، تاثیرات این محصولات باعث محبوبیت روز افزون آن‌ها شده است، بنابراین در حال حاضر معمولاً برای مراقبت از ناخن در خانه بدون نسخه در دسترس است.

1. محافظ لاتکس را بچسبانید.

در این مرحله، سطحی را که قرار است لاک زده شود، جدا می کنید و از لبه‌های ناخن محافظت می کنید. بطری‌های لاتکس مایع با برس مخصوص به خود ارائه می‌شوند که با آن یک لایه نازک روی پوست می‌زنید که در صورت تمایل، کوتیکول‌ها و بالاتر را می‌پوشاند.

همچنین می توانید زیر ناخن و نوک انگشتان را بپوشانید تا رنگ لاک به آنها نرسد. مهم است که لاتکس در ناحیه بالایی ناخن قرار نگیرد.حدود دو دقیقه یا تا زمانی که لاتکس خیس به نظر نرسد صبر کنید.

2. ناخن های خود را لاک بزنید

پس از چسباندن لاتکس، طراحی ناخن خود را شروع کنید. متوجه خواهید شد که رنگ اضافی در لبه‌های ناخن جمع نمی‌شود. برعکس، روی لاتکس محبوس می ماند تا بتوانید با خیال راحت کار کنید.

 3. لاتکس ناخن را بردارید

پس از اتمام کار، با خیال راحت لاتکس را بردارید. اگر آن را به درستی چسب بزنید، معمولا یک تکه جدا می شود. با این حال، اگر چیزی باقی مانده است، می توانید آن را با یک موچین نیز بردارید.

چه کسانی می توانند از لاتکس مایع روی ناخن های خود استفاده کنند؟

اگرچه این ترفند مانیکور وسوسه انگیز است، اما برای همه مناسب نیست. تنها منع مصرف لاتکس مایع برای ناخن این است که به ماده اصلی حساسیت داشته باشید. در چنین حالتی نباید آن را استفاده کنید.

مقاله‌ای در مجله درماتولوژی شیلی نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند حساسیت مفرط ایجاد کند و این حساسیت‌ها خود را به شکل کهیر و درماتیت تماسی از انواع تحریک‌کننده و آلرژیک نشان می‌دهد.

اگر از حساسیت به این ترکیب رنج می برید، می توانید گزینه دیگری به هنگام رنگ کردن ناخن امتحان کنید. آب را با چسب سفید ترکیب کنید. این یک دستور العمل آسان با جلوه ای مشابه با پوشش لاتکس است. در واقع، حتی بافت مشابه است.

 از طرف دیگر، وازلین نیز به جلوگیری از لکه دار شدن خطوط ناخن شما کمک می کند و عوارض جانبی ندارد.

تاریخ انتشار: ۸ اکتبر ۲۰۲۲

منبع: Step to health

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز